آکادمی آروا ارائه دهنده خدمات ماساژ(بانوان):سوئدی-شمع داغ-تایلندی-درمانی-لاغری-فرم دهی-سنگ داغ/ مراقبت پوست و زیبایی:درمان لک-درمان جوش و جای جوش-رفع چروک-لیفت-جوانسازی-لایه برداری-پاکسازی-پارافین تراپی

درمان دیسک کمر و کمر درد با ماساژ


درمان دیسک کمر و کمر درد با ماساژ

درد کمر ناشی از دیسک کمر و سایر عامل معمولاً برای همه افراد در بعضی مقاطع زندگی اتفاق می‌افتد. در حقیقت، هنگامی که به دنبال کسب اطلاعات درباره ماساژ درمانی هستیم، اکثر افراد به دنبال استفاده از ماساژ کمر در مقایسه با ماساژ شانه‌ها، روش ماساژ زانو ، دست‌ها، گردن، و سایر اعضای بدن هستند. کمر انسان دارای عضلات و رباط‌های پر کاربردی است که به سادگی دچار گرفتگی و درد در نواحی مختلف در تمام مدت زندگی می‌شود. در عمل امکان بهبود مشکلات مختلف کمر از جمله دیسک کمر با استفاده از ماساژ درمانی وجود دارد. برخی از این مشکلات به شرح زیر هستند:

  1. گرفتگی عضلات در قسمت پایین یا بالای کمر/ گردن. اکثر موارد درد در قسمت پایین کمر به خاطر گرفتگی عضلات در نتیجه بلند کردن اجسام سنگین، حرکت سریع یا افتادن از بلندی ایجاد می‌شود. درد در قسمت پایین کمر می‌تواند بسیار جدی بوده و برای چند ساعت، چند روز یا حتی چند هفته ادامه داشته باشد. هنگامی که عضلات کمر دچار گرفتگی یا پارگی شوند، ناحیه اطراف عضلات ممکن است ملتهب شود. در صورت ایجاد این التهاب، عضلات کمر دچار اسپاسم شده و درد شدید در قسمت پایین کمر فرد ایجاد می‌شود. به این ترتیب ممکن است حرکت دادن کمر بسیار دشوار گردد. علاوه بر این امکان ایجاد حساسیت در عضلات بالای کمر نیز وجود دارد که دلیل آن می‌تواند به خاطر ضعیف شدن یا آسیب‌های وارد شده به خاطر استفاده بیش از حد از این عضلات باشد. درد در قسمت بالای کمر همچنین می‌تواند به خاطر شرایط خاص همچون گرفتگی عضلات، آسیب‌های ورزشی، یا تصادف با اتومبیل نیز ایجاد شود. در این حالت می‌توان از ماساژ درمانی برای بر طرف کردن اسپاسم/ التهاب ایجاد شده و بهبود دامنه حرکت عضلات استفاده کرد.
  2. استئو آرتریت (آرتروز) ستون فقرات: آرتریت ستون فقرات یک شکستگی در غضروف بین مفاصل فاست در قسمت پشت ستون فقرات است. در این حالت مفاصل فاست ملتهب شده و پیشرفت مشکل باعث ایجاد درد در نتیجه اصطکاک ایجاد شده در زمان برخورد استخوان‌ها به یکدیگر می‌شود. ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش درد استئو آرتریت با بهبود گردش خون و کاهش فشار و گرفتگی عضلات کمک کند. به هر حال، مهم است که برای این کار از خدمات یک فرد حرفه‌ای که به طور خاص دارای آموزش و تجربه لازم در حوزه آرتریت است، استفاده شود.
  • فیبرومیالژیا

این بیماری می‌تواند بر افراد مختلف تاثیر متفاوت داشته باشد، اما این تاثیر معمولاً با درد، خشکی، کوفتگی و یا مشکلات خواب همراه است. در این حالت بیمار معمولاً هر دوی موارد درد تیر کشنده و درد در یک نقطه خاص را در معاینات فیزیکی احساس می‌کند. به این ترتیب ماساژ درمانی می‌تواند هر دوی این دردها را هدف گرفته و خشکی مفاصل را کاهش دهد. هر چند ماساژ یک فعالیت به نسبت بی خطر است، در اکثر مواقع برای بیمارانی توصیه می‌شود که در ابتدا قبل از شروع ماساژ یا هر نوع روش درمانی دیگر وضعیت خود را با پزشک یا فیزیوتراپ در میان گذاشته‌اند.

  • تسکین درد و ناراحتی

ماساژ درمانی می‌تواند اسپاسم عضلانی را با آزاد کردن عضلات و مفاصل کاهش دهد و به این ترتیب کمک موثر به عملکرد بهتر مفاصل کند. با استفاده از ماساژ درمانی حتی امکان افزایش دامنه حرکت مفصل ساکروایلیاک یا استخوان دنبالچه وجود دارد و برای این کار عضلات سرینی ماساژ داده شده و گرفتگی بافت‌های اطراف آن کاهش پیدا می‌کند.

مشابه بهبود مشاهده شده در سایر انواع روش‌های درمانی، ماساژ درمانی کمر می‌تواند تسکین زیادی را در درد موردی یا مزمن بیمار به همراه داشته باشد. در این حالت صرف نظر از اینکه درد مزمن به خاطر ایجاد محدودیت حرکتی در مفاصل ستون فقرات، لگن، و یا مفاصل دنده‌ها باشد یا اینکه درد به خاطر متراکم شدن اعصاب به خاطر اسپاسم عضلانی، بیماری یا عملکرد نامناسب ایجاد شده باشد، استفاده از خدمات ماساژ یک فرد با تجربه در حوزه ماساژ ناحیه کمر می‌تواند به کاهش مشکلات مشاهده شده کمک کند.

  • ریلکس شدن و بهبودی

علاوه بر کاهش درد، ماساژ درمانی می‌تواند مزایای دیگری را نیز برای فرد به همراه داشته باشد. ماساژ درمانی با سنگ داغ یک نقش کنش گرا در بهبود سلامت کلی فرد دارد، زیرا ماساژ منظم می‌تواند به حفظ سطح بالاتر آرامش در عضلات بدن کمک کند. این کار می‌تواند به کاهش فشار، بهبود وضعیت خواب و افزایش اندورفین ها که به عنوان عوامل بالا برنده احساس خوب در افراد عمل می‌کنند، کمک موثر کند.

بدن شما می‌تواند پس از ماساژ عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا این روش باعث بهبود گردش خون می شود و به این ترتیب خون سرشار از اکسیژن تازه را به عضلات رسانده و ضایعات متابولیک را از اندام‌های داخلی بدن خارج کند. ماساژ درمانی کمر همچنین می‌تواند انعطاف پذیری بیشتری را در عضلات ایجاد کرده و باعث شود عضلات ریلکس شده و دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا کند.

  انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 468

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران-تقاطع توحید ستارخان-ضلع جنوب غربی-جنب بانک-پلاک ۸۸-طبقه اول

آکادمی آروا ارائه دهنده خدمات زیبایی و سلامتی شامل ماساژ (بانوان):سوئدی-تایلندی-درمانی-لاغری-فرم دهی-سنگ داغ/ مراقبت پوست و زیبایی:درمان لک-درمان جوش و جای جوش-رفع چروک-لیفت-جوانسازی-لایه برداری-پاکسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما