آکادمی آروا ارائه دهنده خدمات ماساژ(بانوان):سوئدی-شمع داغ-تایلندی-درمانی-لاغری-فرم دهی-سنگ داغ/ مراقبت پوست و زیبایی:درمان لک-درمان جوش و جای جوش-رفع چروک-لیفت-جوانسازی-لایه برداری-پاکسازی-پارافین تراپی

ماساژ تایلندی


ماساژ تایلندی

اساس ماساژ تایلندی, این هنر باستانی, درمان بدن به منظور حفظ سلامت, تندرستی, تغییر و دگرگونی است. ماساژ تایلندی یک نوع مهارت دستی می باشد که با استفاده از کشش مثبت و فشار ملایم در مسیر و امتداد خطوط انرژی انجام میشود.

ماساژ تایلندی، نوعی از ماساژ می ­باشد که ترکیبی از طب فشاری (acupressure)، حالت­ های کمکی یوگا و آیورودا (ayureveda) می ­باشد. ریشه این ماساژ به صومعه­ های بودایی بازمی­ گردد که به عنوان طب و روش ­های پیشگیری برای راهبان مورد استفاده قرار می­ گرفت.

تکنیک های ماساژ سنتی تایلندی

انجام فشار ملایم به وسیله دستها و پاها
تنوع گسترده ای از حرکات و جنبش های کششی و کنش پذیر

انجام این دو تکنیک در ماساژ تایلندی که بایستی در محیطی آرام انجام پذیرد, باعث ایجاد فضا در ساختار اسکلتی و ماهیچه ای بدن میشود. بدن شروع به باز شدن و انعطاف پذیری میکند و حرکات و جنبش های بدن آسان میگردد.

در حالیکه ذهن به آرامی به هوشیاری برمیگردد, تنش و مواد سمی از مفاصل, ماهیچه ها و بافتهای رابط آزاد میگردد. ماساژ تایلندی به یوگا برای افراد تنبل تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده میشوند و مفاصل نیز باز و بسته میشوند. همچنین در ان کلیه ماهیچه ها،رگها.. اعصاب و روان و همچنین پوست بدن حالت ارامشی پیداکرده و قوای جسمانی افزایش میگردد.

ماساژ تایلندی تلفیقی از روانشناسی، مذهب و هنر است که یک ماساژور حرفه ای با به کارگیری آن، نیرو و انرژی مثبت خود را به ماساژ گیرنده منتقل می کند و آن فرد پس از اتمام ماساژ، احساس خوشایندی از آرامش، نشاط، شادابی و شادمانی را تجربه خواهد کرد. بر اساس تئوری ماساژ تایلندی، خطوط دهگانه و نامحسوس انرژی قلب این ماساژ است. این خطوط نامرئی که حدود دو انگشت با سطح پوست فاصله دارند، در تمام نقاط بدن پراکنده بوده و تندرستی و سلامتی انسان متکی بر تعادل این خطوط است. مادامی که به هر دلیلی تعادل این انرژی ها به هم بخورد، هماهنگی ارگانیک بدن دچار اختلال شده و در نتیجه درد و بیماری به وجود می آید. تکنیک های ماساژ سنتی تایلندی باعث می شود تا انرژی حبس شده در این کانالها شناسایی و آزاد گردد و در نتیجه تعادل و بهبودی حاصل می شود.

در ماساژ تایلندی بر خلاف ماساژ غربی که با ضربه های پی در پی روی بدن بدون پوشش انجام می شود, ماساژور ماساژ تایلندی از روی لباس با فشارهای ملایم و کشش های ماهیچه ای به صورت آرام و ریتمیک اعمال می نماید.( به علت تکنیک ماساژ ممکن است تا چند روز پس از دریافت آن، فرد احساس درد داشته باشد که امری طبیعی می باشد.)

تفاوت ماساژ تایلندی با سایر انواع ماساژها چیست؟

برخلاف بسیاری از ماساژهای متداول که از روغن و یا لوسیون استفاده می­ کنند و بر روی میز ماساژ بالا صورت می­ گیرد، ماساژ تایلندی معمولاً بر روی یک یک پد یا تشک در سطح زمین اجرا می­ شود.

هیچ نوع روغن یا لوسیون مورد استفاده قرار نمی ­گیرد، و بنابراین شما به طور کامل لباس به تن دارید.

فرد ماساژ دهنده، از دست، زانو و پاهای فرد به منظور انجام یکسری حرکات و کشش­ های یوگا مانند استفاده می­ کنند و بنابراین از روش­ های فشرده کردن عضلات، تحرک مفاصل و طب فشاری استفاده می­ کنند.

آیا ماساژ تالیندی دردناک می ­باشد؟

ماساژ تالیندی پرنیرو و فشار می ­­باشد. برخلافی بسیاری از روش­های کلاسیک ماساژ، ماساژ تالیندی در اغلب موارد دردناک در نظر گرفته می­ شود، ولی ماژساژ دهنده ­های دارای گواهینامه که دوره ­های لازم را گذراندند می ­توانند با توجه به بازخورد شما میزان فشار و کشش را تنظیم کنند.

به کار بردن فشار برای چسبندگی فیبرهای عضلانی نازک (که تحت عنوان گره ­های عضلانی نامیده می­شوند) می ­تواند منجر به آسیب شود ولی مابین انواع ناراحتی و درد به دلیل فشار و کشش بیش از حد و نامناسب تفاوت وجود دارد. اگرچه بروز ناراحتی در برخی از گره­های عضلانی اجتناب ناپذیر می­ باشد، با این حال افراد متخصص می­ تواند با تنظیم میزان فشار ماساژ و حرکات از بروز درد جلوگیری کنند.

موارد منع ماساژ سنتی تایلندی

دیسک کمر- دیسک گردن- آرتروز- پوکی استخوان- افراد مسن - خانم های باردار - بیماران سرطانی

  انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 312

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران-تقاطع توحید ستارخان-ضلع جنوب غربی-جنب بانک-پلاک ۸۸-طبقه اول

آکادمی آروا ارائه دهنده خدمات زیبایی و سلامتی شامل ماساژ (بانوان):سوئدی-تایلندی-درمانی-لاغری-فرم دهی-سنگ داغ/ مراقبت پوست و زیبایی:درمان لک-درمان جوش و جای جوش-رفع چروک-لیفت-جوانسازی-لایه برداری-پاکسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما